Het toch al zo bruisende Strijp-S, het terrein van de oude Philips-fabrieken in Eindhoven, is vanaf komende zomer een bijzonder initiatief rijker. Het historische pand SX (1914), de voormalige glasfabriek van de Eindhovense multinational, wordt geheel verbouwd en omgetoverd in een ‘centrum voor sport, marketing en media’. Initiatiefnemer Bob van Oosterhout, directeur van sportmarketingbureau Triple Double, licht toe: ‘de letter X staat voor kruisbestuiving, kruispunt, het vermenigvuldigen van activiteit én natuurlijk experience.
Sport vormt de rode draad voor de bewoners, die allen binnen de eerder genoemde driehoek actief zijn. We gaan volop profiteren van elkaars expertise en competenties, activiteiten als workshops, seminars en talkshows organiseren, maar ook genieten van het ondernemen in een sportieve context’. Naast Triple Double, zijn Golazo (het grootste sportmarketingbureau van België), Energy Lab (een hoogwaardig testcentrum voor top- en breedtesporters) en Veldkamp Produkties de eerste bewoners van SX. Organisaties als 24 uur in bedrijf, de Rabo Topsportdesk, Arko Sports Media, SportNext.nl, Fontys Hogescholen, Orange Sports Forum, Pics United, E-sites en Markteffect onderstrepen de diversiteit van het concept. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de invulling van het sportscafé, er komt een vleugel voor startende (sport)ondernemers, een auditorium en flexplekken voor studenten/docenten. Voorts zal Triple Double er de ‘grootste sport(marketing)bibliotheek van Nederland’ gaan beheren.
De uitvoering van de werkzaamheden is opgepakt door VolkerWessels welke zijn ketenpartners hier nauw bij heeft betrokken. Zo heeft Van Tour Eindhoven als onderdeel van de NVT Onderhouidsgroep nauw samengewerkt met Van Asperen (onderdeel van VolkerWessels) om te komen tot een snel resultaat van dit bijzondere verzamelgebouw.
360 graden impressie http://360.sc/DADYTGTT