Bewonerscommunicatie
Ons werk is niet altijd even prettig voor de bewoners. Misschien zit de bewoner helemaal niet te wachten op het onderhoud of ziet de bewoner graag dat er veel meer aan de woning wordt uitgevoerd dan hetgeen in opdracht gekregen is. Ook het moment kan natuurlijk niet goed uitkomen bij de bewoner. Begrip, oprechte aandacht en heldere communicatie lopen dan ook als een rode draad door alles wat NVT Onderhoudsgroep doet. Ieder project is uniek en vraagt op eigen wijze een doordacht plan.
Van het organiseren van informatieavonden, spreekuren en persoonlijke huisbezoeken tot brieven en apps. Vanuit onze expertise en ervaring hebben wij de communicatie in eigen beheer, prettig voor onze opdrachtgever en prettig voor de bewoners! Indien gewenst en / of noodzakelijk schakelen wij de expertise in van een extern communicatiebureau (onze vaste partner).
Persoonlijk.
Bewonersbegeleiding:
Wanneer de communicatie wat stroef verloopt of situaties verdienen wat extra aandacht door sociaal maatschappelijke omstandigheden, dan kan de bewonersconsulente op het project worden ingezet. Zij is oplossingsgericht, luistert, heeft begrip en neemt vragen en onzekerheden weg bij de bewoners.
Tevreden.
Bewonerstevredenheidsonderzoek
Na afloop van het project toetsen wij bij de bewoners hoe we zijn ervaren. Wat er in het gehele traject goed ging, wat er beter kon en of er klachten zijn die wij nog kunnen verhelpen. De bewoner kan ons tot slot waarderen met een cijfer tussen de 1-10. Wij gebruiken deze informatie om van te leren en eventueel te verbeteren, uiteraard geheel conform de AVG. Zo blijven wij continue werken aan de kwaliteit van onze diensten.